Mitsumaniaki Dzieciom

Szukaj na tym blogu

niedziela, 12 lutego 2012

Wymiana mieszka i gałki lewarka skrzyni biegów - czyli jak uniknąć wielu niecenzuralnych słów

Będąc w zachwycie posiadania swojego pierwszego auta, postanowiłem go trochę upiększyć - padło na lewarek skrzyni biegów.
Po otrzymaniu zamówionej przesyłki - mieszek i gałka - zabrałem się ochoczo za wymianę. Niestety "ni w ząb" nie wiedziałem, jak zdjąć starą gałkę - odkręcić się nie dało, zdjąć też nie. Przeszukałem forum Mitsumaniaków, ale niestety dla francuskiej skrzyni nie było innego wyjścia jak tylko wyrwanie, co wiązało się z jej zniszczeniem. Samo wyrwanie też proste nie było, ale z pomocą przyszedł mechanik :).

No to teraz do roboty :). Postaram się opisać najprościej jak się da wszystkie kroki, które trzeba wykonać, aby szybko i bezstresowo wymienić mieszek i gałkę skrzyni biegów.

Z lewej schemat pokazujący z czego składa się drążek zmiany biegów.

Zdjęcie z prawej pokazuje jak wygląda gwint gałki po "demontażu",







Po lewej zdjęcie pokazujące jak to wszystko wygląda po demontażu gałki:
nr 1 - to jest sprężynka do "podciągania" wstecznego
nr 2 - na tym jest osadzona gałka.


Tak wygląda to po wymianie gałki:
















Wymiana mieszka w porównaniu do gałki to pikuś :).
Na początek (po demontażu gałki) trzeba "wypiąć" stary mieszek. Następnie trzeba odpiąć taki metalowy pręcik odpowiedzialny prawdopodobnie za wsteczny
















Teraz zdejmujemy całość i mamy "nagi pręt":





Teraz możemy zająć się samym mieszkiem. Trzeba go odczepić od czarnego plastiku a z drugiej strony (na schemacie nr 3) trzeba rozczepić i wyjąć materiał. Potem możemy zakładać mieszek i składać w odwrotnej kolejności




EFEKT FINALNY: